دنیای بانکداری بهسرعت در حال تغییر است. امروزه برتریِ استراتژیکِ بانکها تأکید بیشتری بر سودآوری، شیوهٔ عملکرد و «ایجاد ارزش» دارد. ادوارد گارنر از مؤسسهٔ تأمین مالی اروپا دربارهٔ این کتاب میگوید «این کتاب بهشکلی موشکافانه به موضوعات اساسی بانکها پرداخته و با بینش بسیار خوبی به عمق برخی از زمینههای اصلی و تجربی بانکداریمشاهده ادامه مطلب
نفوذ ارتباطات و فناوری اطلاعات در فضای کسبوکار، موجب شکلگیریِ مدلی از فعالیتهای مالی و تجاری شده که از آن با نام تجارت الکترونیکی یاد میشود. سه مؤلفِ این کتاب، در قالبِ ۹ فصل، با بررسی مفاهیم کلیدیِ تجارت و تجارت الکترونیکی، به تحلیل تهدیدها و آسیبپذیریهای این فضا میپردازند و بر اساس علل بروزمشاهده ادامه مطلب
این کتاب در سال ۱۳۹۲ توسط انتشارات دیبا به چاپ رسیده است. فصل اول کتاب با نگاهی کلی به پرداخت الکترونیکی، به مدلها، ویژگیها و روالهای اصلی این مقوله پرداخته است. فصل دوم، ابزارهای پرداخت الکترونیکی، خودپردازها و پایانههای فروش را بهطور کامل موردبحث و بررسی قرار داده است. فصل سوم و چهارم این کتابمشاهده ادامه مطلب
عنوان فرعی کتاب، داستان برکناری یکباره مدیران بانک پارسیان است. این کتاب سرگذشت رویدادهای تلخ و شیرینی است که در نخستین سالهای تأسیس و شکوفایی بانک پارسیان رخ داد. بزرگترین بانک خصوصی کشور که با تکیهبر اعتماد مشتریان توانست در مدتی کوتاه، رکوردهای کمنظیری از رشد و کارآیی را در نظام بانکی کشور بر جایمشاهده ادامه مطلب
عنوان فرعی کتاب انقلاب فناوری اطلاعات در نظام بانکی است. بهکارگیری فناوری اطلاعات در نظام نوین بانکداری، راهحلهایی به وجود آورده که انقلابی را در این عرصه در پی داشته است و راه را برای جهانی شدنِ بانکها و پیادهسازی تجارت الکترونیک، به معنای واقعی، هموارساخته است. در این کتاب سعی شده مطالب بنیادینِ بانکداریمشاهده ادامه مطلب
عنوان فرعی کتاب نگرشی پویا در عرصهٔ کسبوکار است. «هوش تجاری» اصطلاحی است که بسیاری از سازمانهای چابک و پیشرو به آن توجه میکنند. افزودن برخی کارکردهای کلیدی به سیستمهای پشتیبانیِ تصمیم، اطلاعات اجرایی، اطلاعات مدیریت و سایر سیستمهای تحلیلی و مدیریتی دیگر و یکپارچهسازی تمام قابلیتهای این سیستمها در قالب هوش تجاری، آن رامشاهده ادامه مطلب
عنوان فرعی این کتاب نگاهی به شرکتهای استارتآپ در سیلیکُنوَلی و نقش آنها در تجسم آینده است. این کتاب با نگاهی موشکافانه، به واکاوی جنبههایی از مهمترین و تأثیرگذارترین کانون فناوری جهان، «سیلیکُنوَلی» میپردازد. نگارنده کتاب، پیتر تیل که خود یکی از برجستهترین شخصیتهای سیلیکُنوَلی است میکوشد در این کتاب با سبکی جذاب و خواندنی،مشاهده ادامه مطلب
امروزه پول و بانکداری در تنظیم روابط اقتصادی و مالی، ایجاد بحرانهای اقتصادی و یافتن راهکارهای رفع این بحرانها نقش مهمی ایفا میکنند. از سوی دیگر، با تصویب قانون عملیات بانکیِ بدون ربا و اجرای آن، نظام بانکی کشور با پیچیدگیهایی در تشخیص مبادلات ربوی و جلوگیری از آنها مواجه شده است. این کتاب بامشاهده ادامه مطلب
در شرایط جدید کسبوکار، روشهای سنتی بازاریابی، دیگر پاسخگوی نیاز سازمانها نیست. افزایش رقابت، بالا رفتن انتظارات مشتریان، تنوع خدمات و کانالهای عرضه آنها از جمله دلایلی هستند که بانکها و مؤسسات مالی و اعتباری را ملزم به کسب آگاهی و بهکارگیری دستاوردهای عرصه بازاریابی و تبلیغات میکند. این کتاب با ارائه تکنیکهای جدید بازاریابیمشاهده ادامه مطلب
یکی از اولین کتابهایی که درباره بانکداری الکترونیکی به زبان فارسی منتشر شد این کتاب است. تجارت نوین، نیازمند ابزارها و زیرساختهای مناسب برای گسترش فرآیندهای اقتصادی است. بانکها بهعنوان یکی از نقشآفرینان کلیدی در مراودات تجاری، نقش به سزایی در عرصه تجارت ایفا میکنند و همیشه در تکاپوی پیشی گرفتن از رقیبان هستند. اینمشاهده ادامه مطلب